Hogyan (és miért) íródott meg ez a regény?

2019.04.05

2015-ben M. Nagy Miklós az akkori Európa Könyvkiadó igazgatója megkérdezte tőlem, lenne-e kedvem megírni a magyar METRÓ-regényt?

A becsvágyamat cirógatta az ötlet, hogy az Európa Kiadó szerzője lehetnék és sci-fi novellákat is írtam már sokak tetszésére, de tudtam, hogy nem vagyok a legelborultabb METRÓ fan és kissé bizonytalankodtam. Miklós végül fellelkesített és nekiálltam. Több konzultáción, egy szerződéskötésen és közben újbóli átírásokon voltunk túl, mire 2017-ben befejeztem. 

M. Nagy azt mondta, hogy most több akadály van előttünk, mint, mikor elkezdtük, mert Dmitrij Glukhovsky még őneki, a magyar barátjának sem engedi, hogy csak úgy megjelentessen egy METRÓ-univerzumban játszódó regényt. Azt le kellett volna oroszra fordítani, majd az Európának visszavásárolnia az ügynökségi hálózaton keresztül. 

Mondtam, oké, indítsuk el. Eközben Miklós szerkesztgette a regényt és még borítót is készíttetett a kiadó művészeti vezetőjével.

Mire beindult volna valami, addigra M. Nagy Miklós végrehajtott egy önleváltó puccsot a kiadónál és átült egy másik hazai könyves cég vezetői székébe. Ezután rohamosan elvesztette az érdeklődését az majd' kétévnyi munkát tartalmazó, őáltala megrendelt regény iránt. A szerkesztést is a vége előtt befejezte. Sőt, bevallotta, hogy csak munkaidőben volt érkezése a könyvemet pofozgatni és teljes egészében MÉG CSAK EL SEM OLVASTA!

A felháborodásom még fokozható volt, mert az új Európa Kiadó igazgatónő is elkezdett hitegetni, miszerint kell a regényem, majd egyetlen mondatos levelében lefújta a projektet.

Hát, bocsásson meg a világ, de én ekkor, ezeknek az embereknek az anyukáit, bizony a számra vettem.

De, mivel volt már több könyv készítésében szerzett tapasztalatom, lassan tető alá hoztam a regényt, Köszönet a MEZTELEN ÜGYNÖK Szórakoztató Irodalmi Magazin lelkes és segítő kis csapatának! Legvégül a saját erőforrásaimmal, saját rizikómra kiadtam.

Andy Baron

Budapest, 2019
 

2019 Budapest 2038 | Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el